3.3.16
29.9.15
αν η ισορροπία...
Με το blog ξεχασμένο εδώ και μήνες, σήμερα παρατηρούσα το σπασμένο μουστάκι -από κανένα βαρύ πουλί που του 'κατσε- του τοπικού ήρωα.
Το αντίστοιχο στην πλάτη του τοπόσημο, εμπορικό το αποκαλούν κέντρο, ήταν γεμάτο στα οριζόντια πατώματά του από παιδιά που πληρώνουν για τη γνώση.
Ευτυχώς ένα πουλί πετούσε και έδειχνε τα σύννεφα. Χρειάζεται εστίαση / ζουμ η επιτυχία.
7.2.15
φουλ το deposito!
![]() |
[αν θέλετε να μάθετε για τον εικονιζόμενο πιτσιρικά (δεν είναι ο Βασίλης,) διαβάστε τις εσωτερικές σελίδες του περιοδικού] |
Βγαίνουν ακόμα καινούρια περιοδικά σε τυπωμένο χαρτί το 2015;
Το 'πε και το 'κανε. Ο Βασίλης Σπύρου, αγαπημένος Καρδιτσιώτης φωτογράφος που ζει στην Πάτρα, πέτυχε την αυτοέκδοση ενός ιδιαίτερου ταξιδιω/φωτογρα/καλλιτεχνικού αγγλόγλωσσου περιοδικού, με σκοπό να κατακτήσει τον κόσμο.
Επισκεφτείτε τη σελίδα του περιοδικού, δείτε και τα σημεία διάθεσης ανά την Ελλάδα.Φουλάρετε με πάθος για ταξίδια.
17.11.14
6.11.14
από_φράσ_η_σε_φάση
[λεζάντα:]
ΑΠΟΦΡΑΣ ΗΛΙΚΙΑ / ο άγνωστος πεζογράφος / Γεώργιος Βαλταδώρος / στα τριάντα τρία του χρόνια δεν μπόρεσε / ν' αντέξει την τέχνη του / καθώς ο Ιησούς την καρδιά του / γι' αυτό τρόμαξε / και αποφάσισε να γυρίσει ξανά / στην Καρδίτσα του / τη φορά αυτή νεκρός / και βέβαιος σας ποιητής / που κατέληξε σε ένα στίχο / και πια δεν τον αλλάζει (Βαγγέλης Κάσσος, Αδιαπέραστο Φως, Ινδικτος 2004)
25.10.14
13.10.14
14.8.14
χρώμα & μουσική
Τους UMC's production τους αγαπάμε.
Αυτή την Κυριακή, 17 Αυγούστου παρουσιάζουν στο Αθλητικό Πάρκο Καρδίτσας το
![]() |
τι Πλαστήρας! |
2.8.14
τρένο-κύμα
Θάλασσα δεν έχουμε. Το λιμάνι, όμως, που σε παίρνει μακριά είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός.
Ώρες ώρες, κυρίως κυριακάτικες, νομίζεις πως η ακρογιαλιά μετακόμισε στις γραμμές των τρένων. Κι είναι ένα τρένο που φέρει δελφίνια και πετούμενα για να σε πάει ως τις κοντινές παραλίες.
[διαβάστε παρόμοιο θέμα σε εφημερίδα της Λάρισας]
Και το χαιρόμουν που το 'βλεπα να 'ρχεται, να φεύγει το τρένο-κύμα που έφτασε ως τον κάμπο για να πάρει μαζί του λουόμενους και λουόμενες, που γυρίζουν μυρίζοντας αλμύρα και αντηλιακό, φορώντας σαγιονάρες και καπέλα.
Μπούμερανγκ η διαφήμιση της εταιρίας (2012) για καθαρά τρένα, πολεμώντας τα γκράφιτι που ταξιδεύουν.
Ιδού ποια η πραγματικότητα.
30.5.14
μόνο μία!
Είτε την πεις αγρότισσα, είτε του ναυτικού, είτε τη βάλεις στην είσοδο της βουλής, είτε μπρος στο δημαρχείο Δράμας είναι μόνο μία, με πολλές εκφάνσεις.
Κι η δικιά μας έχει πολύ άνθρακα, υδρογόνο και άποψη [3].
9.4.14
ο dr.Michaloudis είναι ...της μόδας
O αγαπημένος του blog Ioannis Michaloudis βρίσκεται σε πανεπιστήμιο της Αυστραλίας πια. Δείτε τον στο βίντεο.
28.3.14
δεν ανακαλύψαμε και την Αμερική!
ΑΝΘΡΑΚΑΣ
ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Αχ αυτό το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων. 30 χρόνια! Επιτροπές, τιμώμενα πρόσωπα, επίσημοι, χαιρετισμοί, λογύδρια, γραφικά, αφίσες, προγράμματα, αναμνηστικά ...
ΥΔΡΟΓΟΝΟ
Λίγη φρεσκάδα, βρε παιδιά!
Όπως η παράσταση από το Ελληνικό Θεατρικό Εργαστήρι Βρυξελλών "Ποιος Ανακάλυψε Την Αμερική;" της Χρύσας Σπηλιώτη.
![]() |
"μπορεί μια ζωή να χαθεί από ανεμελιά;" [δείτε τι ακριβώς εννοούμε] |
ΤΡΙΑ-3
Κι επιτέλους.... έναν χώρο θεάτρου!
22.3.14
ο άνθρωπος που έπαιρνε συνεντεύξεις
Παράλληλη εκδήλωση του 30ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων. Εκπαιδευτικοί,
ένας δημοσιογράφος, η Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ (περπατούν στο
κέντρο της πόλης), μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής, μέλη της οικογένειας του δημοσιογράφου.
performance
Ένας
αφηγητής που δε βλέπει ιδιότητες στους ανθρώπους και πάντα ήθελε να
γράψει λογοτεχνία: η γραφή ως ζωή. Η ζωή ως γραφή. Γραφή: η ίδια η ζωή.
Και τους ήρωές του τους βρήκε σε κείνους από τους οποίους έπαιρνε
συνέντευξη. Μια συνάντηση δημοσιογραφίας και λογοτεχνίας στο βαθμό που
να μην υποπτεύσαι την πρώτη.
συζήτηση
Αυτός που κατάφερε τη συνέντευξη / όνειρο ζωής από τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
Αυτός που κάποτε διηύθηνε έντυπα στο Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη,
που μίλησε με τον Χαβιέ Σολάνα αλλά και τον Μάικ Τάισον. Αυτός που τον συνέλαβαν για χρέη. Ο πατέρας του Κωνσταντίνου. Ένας "πρώην χοντρός" αυτοπροσδιορίστηκε. Και νυν εικαστικό
τον ετεροπροσδιορίζουν. Αυτός που δεν ξέρει καν να μιλά αγγλικά, αλλά
κοιτούσε στα μάτια, όταν ρωτούσε (το αντίθετο λέει πως κάνει ο Σταύρος
Θεοδωράκης). Αυτός που αναζητά το κόστος της επιτυχίας, το κέρδος της
αποτυχίας.
ΑΝΘΡΑΚΑΣ-ΥΔΡΟΓΟΝΟ-3
Σεμινάριο σε μια μικρή θεατρική σκηνή στην Καρδίτσα, όχι στο Yale.
Ένας άνθρωπος από το παρελθόν της Ελλάδας που ιστορείται.
10.3.14
25.2.14
29.1.14
30.12.13
Βασίλης & Λάμπρος
Είναι δυο άνθρωποι που πολύ αγαπάει το blog μας και συχνά σας κοινοποιεί δραστηριότητές τους. Σήμερα, είπαμε να τους ανταμώσουμε στο ίδιο post, παρόλο που ουδεμία σχέση έχει η δραστηριότητα του ενός με του άλλου. Απλά, τυχαίνει χρονικά να συμπίπτουν.
μια φωτογραφία του Βασίλη Σπύρου
[ο Βασίλης πήρε πάλι τους δρόμους >> διαβάστε τη συνέντευξή του εδώ]
μια μουσική του Λάμπρου Φιλίππου
21.12.13
13.12.13
η μικρά Πηνελόπη Αγγλία
Έγινε το πρόσωπο της βδομάδας .
Πηνελόπη Τσιλίκα (ως Όρσα)
πρωταγωνιστεί στη νέα ταινία του Παντελή Βούλγαρη Μικρά Αγγλία
7.12.13
σιγά μην ξυπνούσα!
φιλμ: ξύπνα! [2nd prize in Pepsifilms Mofilm competition]
δημιουργός: Κώστας Καρύδας
Έχουμε πολλές προσδοκίες από τον Κώστα. Δεν το κρύβουμε. Καλή συνέχεια!
δημιουργός: Κώστας Καρύδας
Έχουμε πολλές προσδοκίες από τον Κώστα. Δεν το κρύβουμε. Καλή συνέχεια!
24.10.13
19.10.13
κι όμως κινείται...
- Στην πόλη λειτουργεί ομάδα εκπαιδευτικού δράματος εδώ κι ένα χρόνο. Την περασμένη Κυριακή έγινε παρουσίαση δουλειάς στο Μουσείο της Πόλης (αυτό που λέμε και Λαογραφικό).
- Στην gallery 'F' εκθέτει τοπία της Καρδίτσας η Άνι Πέτκοβα. Οι πινελιές της κάνουν τις ακουαρέλες της κινούμενες εικόνες.
- Καλεσμένος της ΛΕΦΚΚ ήταν την περασμένη Παρασκευή ο φωτογράφος, συγγραφέας, εκδότης, Σπύρος Παλούκης.
6.10.13
επαν [εκ] κίνηση
"Ομάδα Πολιτών για την Καρδίτσα" αποκήρυττει τις "αυτοανακηρύξεις".
Ο όρος "κίνηση" χρησιμοποιείται συχνά στην τοπική πολιτική.
Ο όρος "επανεκκίνηση" / "restart" χρησιμοποιήθηκε/χρησιμοποιείται και στην κεντρική πολιτική σκηνή [ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ-ΠΡΑΣΙΝΟΙ, ΣΥΡΙΖΑ]
ή από δεξαμενές σκέψεις.
5.7.13
βιβλιοθήκες απ' το μέλλον
Κι αφού ανοίξαμε τη συζήτηση για "ό,τι πιο φρέσκο στην πόλη αυτό το καλοκαίρι", συνεχίζουμε με την καλοκαιρινή δράση των Παιδικών Βιβλιοθηκών Καρδίτσας.
Ευτυχώς, φέτος, πείστηκαν οι του Δήμου και οι Παιδικές Βιβλιοθήκες εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του Future Library.
Βουίζουν οι Βιβλιοθήκες σας λέω από παιδικές φωνές.
Οι μεγαλύτεροι/ες μπορούν να βοηθήσουν εθελοντικά. Έχετε δοκιμάσει να πιείτε τον καφέ σας παρέα με τους/τις βιβλιοθηκάριους ...;
![]() |
σε κάποια βιβλιοθήκη κοντά σας |
3.7.13
φεγγάρι στη ρόδα
Ό,τι πιο φρέσκο αυτό το καλοκαίρι για την πόλη. Νέα παιδιά σε μια παρέα. Να προσέχετε. Σας έχουμε ανάγκη.
29.6.13
Λάμπρο, παιδί μου!
Η Καρδίτσα συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών φέτος. Ο Λάμπρος Φιλίππου πάει συντροφιά με την οικογένειά του και τους YIANNEIS με την ιδιαίτερη παράσταση "Ύμνος Εις Την Ελευθερίαν".
O Λάμπρος αυτή τη φορά και ως σκηνοθέτης.
Go Labros, go!
21.5.13
ΤΙΩ ΕΙΛΑΡ, Yianni μου!
ΤΙΩ ΕΙΛΑΡ στην αρχαία αττική διάλεκτο και γραφή μεταφράζεται ως «προσφέρω στέγη – παρέχω προστασία». Στέγη για καλλιτέχνες που κατά τα πρώτα βήματα της σταδιοδρομίας τους
εκθέτουν έργα μαζί με καθιερωμένους καλλιτέχνες, τους οποίους ανανεώνουν [λεπτομέρειες εδώ].
Στην έκθεση της Αθήνας [λεπτομέρειες εδώ] συμμετέχει κι ο αγαπημένος μας Yiannis Labrakis. Μια χαρά τον ξέρετε...
Στην έκθεση της Αθήνας [λεπτομέρειες εδώ] συμμετέχει κι ο αγαπημένος μας Yiannis Labrakis. Μια χαρά τον ξέρετε...
12.5.13
"από την πρωτεύουσα του ποδηλάτου"
ΑΝΘΡΑΚΑΣ
Έφυγαν οι κάδοι από τον ποδηλατόδρομο της Καραϊσκάκη; Αύριο;
![]() | ||
Αφήστε που τον μπλε κάδο τον βάλαν μπρος στην πόρτα του ανθρώπου... |
Κόπηκαν και τα χορτάρια, σκουπίστηκε κι ο "περιαστικός ποδηλατόδρομος".
Την πινακίδα δε σηκώσατε! |
Το Σαββατοκύριακο ένα σωρό εκδηλώσεις για το ποδήλατο στην πόλη, με αφορμή την εκπομπή του ΣΚΑΪ "ποδηλατοδράσεις".
Παρατήρησε η παρουσιάστρια της εκπομπής:
ΤΡΙΑ-3
Το ποδήλατο το αγαπάμε κι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Η Ζωή Μας... Ποδήλατο @Καρδίτσα.
13.4.13
7.4.13
trolling
Είναι της μόδας να έχουν τα πολιτικά πρόσωπα λογαριασμούς στο facebook και το Twitter, προκειμένου να μας ενημερώνουν για τη δράση και τις απόψεις τους. Κάτι τέτοιο έχει κάνει και ο δήμαρχος Καρδίτσας στο facebook. Έλα όμως που κάποιοι δε συμφωνούν μαζί του!
5.4.13
4.4.13
με (ευ)γένια
Τι να την κάνεις την ακμή ή την παρακμή; Από μόνες τους είναι εκκωφαντικές. Ενώ τα χρόνια της καμπής; Των μεσοδιαστημάτων; Ενέχουν φόβο ιστορικής απαξίωσης. Κατά τη δική τους διάρκεια όμως δημιουργούνται οι προϋποθέσεις των σημείων-σταθμών.
Με ένα τέτοιο μεσοδιάστημα, όπως και κείνο μεταξύ των δύο παγκόσμιων πολέμων φαίνεται πως ζούμε. Και βλέπω νέους με γενειάδες πάνω σε παλιά ποδήλατα να διασταυρώνονται στην πόλη. Εικόνες από μια προηγούμενη εποχή, μιας προηγούμενης γενιάς, μιας προηγούμενης κουλτούρας, ενός τρόπου που ποτέ δεν έζησαν παρά τον διάβασαν, τον ακροάστηκαν, τον παρακολούθησαν σε οθόνη κινηματογραφική.
................................
παράλληλη πληροφορία: Ένα ξεχωριστό "μπαρμπέρικο" [Mitseas Street Barber Shop @ATHENS] έστησε Καρδιτσιώτης στην Αθήνα.
2.4.13
απ' το ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ!
Από τον καιρό που έβγαινε ο "θεατής" έχω να ακούσω για περιοδικό στην Καρδίτσα ανεξάρτητο από εφημερίδα. Και να που ήρθε η ώρα του μετα-press.
Το ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ φαίνεται πως στήθηκε στο πρώτο του τεύχος από τη γενιά των τριαντάρηδων που έφυγαν αλλά γύρισαν στη "μικρή πόλη". Γιατί η πόλη παραμένει μικρή. Παλιά "μικρή" ως αφορμή για να την εγκαταλείψεις. Τώρα "μικρή" ως αφορμή για να επιστρέψεις. Πώς αλλάζουν οι εποχές! Η γενιά που έλειπε από την πόλη, επέστρεψε.
Δεν εντοπίζονται στοιχεία ιδιαίτερης εμπειρίας στους συντελεστές της που δειλά δειλά εμφανίζουν το πρόσωπο ή την πλάτη τους. Με ένα ευχάριστο και της εποχής layout που θυμίζει free-press της χιλιετίας μας.
Περιμένουμε φρεσκάδα, πρόσωπα, πρωτοτυπία, αλήθεια και εξωστρέφεια. Πιάστε τις ατομικότητες της πόλης που αξίζουν και βγάλτε τις στο προσκήνιο. Αν πάλι πετύχετε καμιά παρέα/συλλογικότητα, δώστε της αέρα.
Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.
Μικρές παρατηρήσεις:
-Ανοίξτε σχόλια κάτω από κάθε άρθρο. Απογειώστε τη διαδραστικότητα.
-Προσπαθήστε να γίνετε κι έντυπο.
-Προσοχή στα παλιά πλακάκια. Είναι φθαρμένα και μπορεί να σας προκαλέσουν στραμπουλήγματα.
31.3.13
μια λόγια βαρώνη από την Καρδίτσα
Η πόλη έχει επώνυμα αγάλματα ανδρειωμένων που κρατούν σπαθιά κι έχουν μουστάκια. Για τις γυναίκες παρατίθενται ανώνυμα, όπως η Μάνα, και μυθικά, όπως οι Μούσες. Ποια είναι η πιο διάσημη Καρδιτσιώτισσα; Η Έλενα Παπαρίζου μήπως; Τι θα λέγατε στον αστερισμό να προσθέσουμε μια λόγια;
Μοιάζει με πρωταπριλιάτικο ψέμα [αντιγράφουμε από τη wikipedia]:
Η Βαρώνη Ροδάνθη Νικολάου Κεφαλά (1792-1874) υπήρξε Ελληνίδα λόγια του 19ου αιώνα.
Το γένος Κοντογιώργη, καταγόταν από την Καρδίτσα. Ήταν η τρίτη
θυγατέρα του εμπόρου καπνών Θεόδωρου Κοντογιώργη. Από νεαρή ηλικία
επέδειξε ζήλο στα γράμματα. Διδάχτηκε κατ' οίκον τα πρώτα γράμματα, όπως
συνηθιζόταν εκείνη την εποχή στις αστικές οικογένειες, καθώς επίσης και
γαλλικά και μουσική (έπαιζε με δεξιοτεχνία το κλειδοκύμβαλο). Το πατρικό σπίτι της επισκέφτηκε ο Άγγλος περιηγητής Leake περί το 1810. Η μικρή Ροδάνθη σημείωσε τις εντυπώσεις της στο ημερολόγιο της. Μετά την Επανάσταση η οικογένεια μετοίκησε στην Αθήνα.
Ο πατέρας της είχε πλούσια βιβλιοθήκη, πράγμα που ενδυνάμωσε τη
φιλομάθεια και το ταλέντο της, που από νωρίς είχε επιδείξει στην ποίηση, συνθέτοντας ήδη τα πρώτα της πατριωτικά σονέτα σε ηλικία δεκαπέντε ετών. Το 1827 νυμφεύθηκε τον κτηματία Βαρώνο Νικόλαο Κεφαλά, γόνο παλαιοβυζαντινής αρχοντικής οικογένειας της Θεσσαλίας και μετοίκησε στο αρχοντικό της οικογένειας στο τσιφλίκι της Μαγούλας.
Μαζί του απέκτησε μια πολυμελή οικογένεια. Παρά το γεγονός πως έγραφε
ποίηση καθ' όλη τη διάρκεια της μακράς ζωή της, καμία ποιητική της
συλλογή δεν εκδόθηκε (ενώ ελάχιστα από τα γραπτά της διασώθηκαν και αυτά
στα γαλλικά). Άλλωστε, οι γυναίκες των αστικών οικογενειών το 19ο αι.
στην Ελλάδα δεν μπορούσαν να διακριθούν εύκολα στις ανδροκρατούμενες
τέχνες. Παρόλα αυτά προσπάθησε για δεκαετίες, ιδρύοντας ένα μικρό άτυπο
σχολείο στο φέουδο του συζύγου της, να διδάξει τα παιδιά των κολίγων της
Θεσσαλίας. Η οικογένεια επλήγη με τον μεγάλο ξεσηκωμό των κολίγων
χάνοντας σημαντικό κομμάτι της γης και των κεκτημένων πατροπαράδοτων
προνομίων της. Τα τελευταία χρόνια της ζωής της τα πέρασε ως χήρα στην
Αθήνα, όπου επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους φιλολογικούς κύκλους
και συγκαταλλέγεται ανάμεσα στις πνευματικές και φιλάνθρωπους κυρίες της
εποχής. Το αρχοντικό της Μαγούλας καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά
κατά τη διάρκεια του Ελληνοτουρκικού το 1897.
[μήπως είναι παιχνίδι του διαδικτύου; πέρα από τη συγκεκριμένη σελίδα δε βρήκα αλλού αναφορά στη λόγια Ροδάνθη]
Αναζητούνται απόγονοι προς επιβεβαίωση των πληροφοριών. Να δικαιωθεί η Ροδάνθη και να της αποδοθούν τιμές: δρόμος, πλατεία, εκδήλωση πνευματική.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)